ایمیل پشتیبانی خرید: [email protected]

تبدیل تاریخ میلادی به تاریخ شمسی

میلادی به شمسی

یکی از نیازهایی که بسیاری از کاربران به دنبال آن هستند، “تبدیل تاریخ میلادی به تاریخ شمسی” در اکسل بدون نصب افزونه است. تا اکسل ۲۰۱۶ چنین امکانی پیش بینی نشده بود اما از اکسل ۲۰۱۶ به بعد این امکان در اکسل گنجانده شده است که شاید بسیاری از کاربران از وجود آن بی خبر باشند. در این پست از امکانات خود نرم افزار اکسل برای انجام این کار استفاده می کنیم و نیازی به نصب هیچگونه افزونه ای نداریم. ضمناً تاریخ هایی که با این روش وارد شوند به صورت متنی نیستند و قابلیت انجام محاسبات ریاضی بر روی آن ها وجود دارد.

برای انجام این کار، ابتدا ناحیه ای را که قصد وارد کردن تاریخ های شمسی را داریم انتخاب می کنیم. بر روی ناحیه انتخابی راست کلیک کرده و Format cells را انتخاب می کنیم. کلید میانبر Ctrl+1) ) در پنجره ظاهر شده از سربرگ  Number آخرین گزینه، یعنی Custom را برمی گزینیم و در کادر زیر Type که هم اکنون کلمه General در آن نوشته شده، فرمت را به یکی از شکلهای زیر می نویسیم.

برای مطالعه ادامه مقاله ” تبدیل تاریخ میلادی به تاریخ شمسی” به سایت آموزش اکسل به زبان ساده به آدرس www.amozeshexcel.com مراجعه فرمایید.

 

۰ پاسخ به "تبدیل تاریخ میلادی به تاریخ شمسی"

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© دیاکو دانش افزار.

@DeyakoLTD

ما را در تلگرام دنبال کنید.

مشاهده کانال
بستن
X