ایمیل پشتیبانی خرید: [email protected]

مدلسازی ریاضی یکی از مباحث اولیه در تحقیق در عملیات است. از آنجایی که برای تجزیه و تحلیل یک سیستم (فرآیند یا عملیات زیر مجموعه آن) نیاز است تا ابتدا آن را به زبان ریاضی تعریف کنیم، بنابراین اولین قدیم پس از شناخت سیستم هدف تبدیل آن به مدل ریاضی است.

[vc_row][vc_column][vc_message]

ثبت نام در وب سایت و شرکت در دوره رایگان است

مشاهده رایگان هر ویدئو در بخش «برنامه آموزشی»

[/vc_message][vc_separator][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/4″]

[/vc_column][vc_column width=”3/4″][vc_column_text]
۱,۹۵۱ مشاهده
[/vc_column_text][vc_column_text]

در این دوره ابتدا مفاهیم اولیه مدلسازی ریاضی بحث می شود و از آنجایی که مدل های خطی ساده تر هستند تمرکز بیشتر این دوره بر مدلسازی خطی خواهد بود و بر اساس آن مثال های مختلف که به درک بهتر نحوه مدلسازی کمک می کنند گفتگو خواهد شد. از آنجایی مدلسازی یک تکنیک کلی و استانداردی ندارد و تنها بر پایه تجربه و تمرین می توان مدلهای مناسبی را تهیه کرد، بنابراین سعی شده تا علاوه بر ارائه مثال های مهم این مبحث یک سیستم واقعی (مسئله ارائه کالاهای فروخته شده به مشتریان در یک فروشگاه خرده فروشی آنلاین از زمان دریافت سفارش از مشتری تا زمان تحویل آن) ابتدا تعریف شده و سپس مدل های ریاضی مورد نیاز برای مکانیزه سازی تصمیم گیری ها در فرآیندهای مختلف این سیستم تعریف می شوند. همچنین نحوه حل یک مدل دو بعدی با استفاده از ترسیم آن و نیز جواب هایی که ممکن است یک مدل ریاضی داشته باشند در این دوره بحث شده است.

با توجه به بزرگ بودن پروژه تعریف شده در این دوره، از این پروژه در بقیه دوره های تحقیق در عملیات (مانند دوره الگوریتم سیمپلکس، برنامه ریزی عدد صحیح و …) نیز استفاده شده است.

مدل ریاضی در واقع نمایش بخشی از دنیای واقعی (سیستم) در مقایسی کوچکتر به منظور درک بهتر آن است. بر این اساس ابتدا سیستم هدف را شناخته، سپس با کوچکتر کردن آن به طوریکه ماهیت کل سیستم از بین نرود و تحلیل مدل پاسخگوی نیاز ما از تحلیل سیستم باشد، آن را به زبان ریاضی تعریف می کنیم تا بتوانید با استفاده از راهکارهای ریاضیاتی (همانند بهینه سازی ریاضی، تجزیه و تحلیل آماری، شبیه سازی و …) آن مدل را تحلیل کرده و پاسخ مناسب را بدست آوریم.

پیش نیاز ها و نیازمندی ها

آشنایی با جبر خطی و ریاضیات پایه

مطالب پوشش داده شده در این دوره

 

مفاهیم مدلسازی ریاضی

مدل خطی

مدلسازی مسئله تخصیص (زمابندی و توالی کارها)

مدلسازی مسئله ترکیب مواد

مدلسازی مسئله حمل و نقل

راه حل هندسی

حالت های مختلف جواب در برنامه ریزی ریاضی

تعریف سیستم خرده فروشی آنلاین و مدلسازی یک حمل مواد در انبار[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نقد و بررسی دوره

نا مشخص

امتیاز
  • 5 ستاره0
  • 4 ستاره0
  • 3 ستاره0
  • 2 ستاره0
  • 1 ستاره0

هیچ نقد و بررسی برای این دوره ثبت نشده است.

TAKE THIS COURSE
  • FREE
  • 30 Days
  • لیست آرزو
76 دانشجو ثبت نام کرده
© دیاکو دانش افزار.

@DeyakoLTD

ما را در تلگرام دنبال کنید.

مشاهده کانال
بستن
X