ایمیل پشتیبانی خرید: [email protected]

دنباله ها یکی از مباحث ریاضی است که در دنیای ریاضی، دیگر علوم پایه و صنایع کاربرد زیادی دارد و دارای اهمیت خاصی است. دنباله‌ها از نظر میزان سختی رتبه‌ی ۶ از ۱۰ را دارد، یعنی می‌توان با کمی سعی به راحتی این درس را آموخت و به آن مسلط شد.

[vc_row][vc_column][vc_message]

ثبت نام در وب سایت و شرکت در دوره رایگان است

مشاهده رایگان هر ویدئو در بخش «برنامه آموزشی»

[/vc_message][vc_separator][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/4″]

[/vc_column][vc_column width=”3/4″][vc_column_text]
۴۳۸ مشاهده
[/vc_column_text][vc_column_text]مهمترین کاربرد دنباله ها در تقریب زدن جواب دیگر توابع است، این موضوع باعث می‌شود که افراد بتوانند با استفاده از آنها جواب بسیاری از توابع را پیدا کرده و از آنها برای ساده سازی معادلات استفاده کنند. به طور مثال، یکی از خصوصیت های انسان این است که می‌خواهد آینده را پیشبینی کرده و یا بداند نتیجه ی کارش چه خواهد شد، در این هنگام از دنباله ها برای بررسی سری های زمانی که یکی از مباحث بسیار پیشرفته برای پیش بینی انواع رویدادها در طول زمان (به طور مثال پیش بینی قیمت سهام یک کارخانه در بازار، قیمت سکه، ارز و …) استفاده می‌شود و در واقع بنیاد این مبحث بسیار پیشرفته و کاربردی را دنباله ها تشکیل داده‌اند. کاربرد دنباله ها در دنیای واقعی به حدی زیاد است که کمتر رشته ای را می‌توان پیدا کرد که از دنباله‌ها استفاده نکرده باشند (به طور مثال در برآورد قیمت های خرید مواد اولیه در پروژه های عمرانی، برآورد طول موج‌ سیگنال‌های برق، تهیه ربات‌ها با استفاده از عدد طلایی و …)

 

در این دوره با تعریف دنباله، انواع الگو‌ها، دنباله حسابی و هندسی و مجموع جملات آن‌ها آشنا می‌شویم و برخی از مثال های استفاده از دنباله ها در صنعت را خواهیم شناخت و همچنین نحوه ایجاد یک فرمول در اکسل و حل یک مثال دنباله هابا استفاده از آن را خواهیم دهید.

در این دوره سعی شده تمام مباحث دنباله پوشش داده شود و به صورت کامل در اختیار شما قرار گیرد. تمریناتی از دنباله‌ها با توجه به سوالات کتب درسی،کنکور سراسری و کاربردهای ریاضی در دنیای امروز انتخاب شده اند و همراه با جزوه در اختیار شما قرار گرفته اند.

پیش نیاز ها و نیازمندی ها:

حل معادلات درجه۱

آشنایی معادله خط

آشنایی با عبارات جبری

آشنایی با توان و ریشه مقدماتی

مطالب پوشش داده شده در این دوره:

تعریف دنباله

دنباله‌های خطی(الگوهای خطی)

دنباله‌های غیر خطی(الگو های خطی)

دنباله‌های حسابی

دنباله‌های هندسی

مجموع جملات دنباله حسابی

روش گاوس

مجموع دنباله ها ی هندسی

حد مجموع دنباله ها ی هندسی[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

برنامه درسی دوره

نقد و بررسی دوره

نا مشخص

امتیاز
  • 5 ستاره0
  • 4 ستاره0
  • 3 ستاره0
  • 2 ستاره0
  • 1 ستاره0

هیچ نقد و بررسی برای این دوره ثبت نشده است.

TAKE THIS COURSE
  • FREE
  • 30 Days
  • لیست آرزو
26 دانشجو ثبت نام کرده
© دیاکو دانش افزار.

@DeyakoLTD

ما را در تلگرام دنبال کنید.

مشاهده کانال
بستن
X