ایمیل پشتیبانی خرید: [email protected]

اگر خورشید خاموش شود

اگر خورشید از بین برود چه می شود؟

تا به حال به این موضوع فکر کردین اگر ناگهان خورشید خاموش بشه چه اتفاقی میوفته؟!  پیامدهای این واقعه عجیب چی میتونه باشه؟  سرمای شدید؟  تاریکی محض؟!  این دو تنها بخضی از پیامدهای ناپدید شدن خورشید است.  بشر تا چه زمان قادر به ادامه حیات خواهد بود؟  برای فهمیدن وقایع پس از ناپدید شدن خورشید این ویدئو را تماشا کنید.

۳,۸۳۷ مشاهده

۱۰,۰۰۰ تومانافزودن به سبد خرید

برای دانلود با خرید آن در تهیه مستندات بیشتر کمک کرده اید

بیاید یکم از قوه تخیلمون استفاده کنیم،  چه اتفاقی میوفته اگه خورشید ناگهان ناپدید بشه؟!   به مدت یک ساعت، یک هفته یا اصلا برای یک سال!

چه اتفاقی برای بشر میوفته؟

آخرین فوتون های نوری که از سطح خورشید ساطع شده بودند، و همچنین آخرین ذراتی که بادهای خورشیدی رو تشکیل میدادن،  سفر پایانی رو به زمین آغاز کردن!

با اینکه دقایقی از محو شدن خورشید گذشته، هنوز کسی متوجه این موضوع نشده! چون بیش از ۸ دقیقه طول میکشه نور خورشید به زمین برسه، و پس از اون، ناگهان آسمان خاموش میشه و تاریکی کل سیاره ما رو فرا میگیره!

فرقی نداره کجای زمین باشید، همه جا در تاریکی محض فرو رفته و خبری هم از مهتاب نیست، شما سریعا و به سادگی متوجه یه تفاوت غیرعادی تو آسمون میشید، تمام ستارگان در برابر سیاهی مطلق آسمان به وضوح قابل روئیت هستن.

حالا دیگه ماه قابل مشاهده نیست، چراکه که دیگه خورشیدی وجود نداره که ماه بخواد نورشو منعکس کنه!

درست یک لحظه قبل از هجوم تاریکی مطلق، ممکنه تمام ساکنان زمین شاهد شفق قطبی باشن، که دلیلش تغییرات ناگهانی میدان مغناطیسی زمین و آشفتگی لایه یونوسفر هست.

و اما وحشتناکترین پی‌آمد ناپدید شدن خورشید،  توقف کامل عمل فتوسنتز در زمین!  و این یعنی گیاهان و سیانوباکتری ها دیگه قادر به تولید اکسیژن نیستن!

این توقف خیلی زود باعث ایجاد مشکلات بزرگی برای هر موجود زنده‌ای میشه!

در عرض یک ساعت در مناطقی از زمین که موقع ناپدید شدن خورشید روز بود، وحشت شدید حاکم میشه.

برق و ارتباطات در سراسر زمین قطع میشه،

افت شدید دما در همه جا مشاهده میشه و سطح زمین به آرامی شروع به سرد شدن میکنه، اما همچنان از درون توسط هسته‌ی مذاب خودش گرم میشه.

حالا ۲۴ ساعت گذشته و هنوز خورشید طلوع نکرده و قرارم نیست طلوع کنه!

وحشت و آشوب در سراسر جهان گسترش پیدا میکنه.   قدرت های منطقه‌ای نمیتونن هیچ کنترلی بر شرایط داشته باشن.

بشر دیوانه وار تلاش میکنه علت واقعه رو پیدا کنه.

در حالیکه داریم با افت شدید منابع انرژی و آب مقابله میکنیم دمای سطح زمین به ۵ الی ۷ درجه سانتیگراد افت پیدا میکنه و به سرعت ۱۵ الی ۲۰ درجه دیگه هم کاهش دما خواهیم داشت،

حالا مرگ برخی از گونه های گیاهی و میکرواورگانیزمی آغاز شده.

وارثان اقیانوس ها هنوز تقریبا هیچ تغییری احساس نکردن.

بعد از ۷ روز تاریکی مطلق، میانگین دمای زمین به منفی ۱۷ درجه سانتیگراد رسیده.

به لطف انرژی زمین گرمایی، مناطقی که گسل های تکتونیک و فعال دارن هنوزم گرمن و سطحشون منجمد نشده.

حالا دیگه اکثر گیاهان بر اثر سرما و عدم وجود نور از بین رفتن.   ناقوس مرگ حیوانات گرمادوست و گیاهخوارن نیز به صدا در اومده.

در اقیانوس ها نیز نابودی گسترده فیتوپلانگتون ها اغاز شده،  ساکنین آب های کم عمق هم به شدت از سرما رنج میبرند و سطح اقیانوس ها شروع به یخ زدن کرده.

تا حالا دیگه دانشمندا و دیگر افراد پی بردن که چه اتفاقی افتاده و به سرعت در حال ایجاد و تجهیز پناهگاه ها هستن.

یک ماه گذشته و همچنان زمین به سرد شدن ادامه میده، میانگین دمای سطح زمین به منفی ۳۰ درجه رسیده و تقریبا تمام سطح زمین با یخ پوشیده شده. تمام گیاهان و سیانوباکترهای زمین از بین رفتن، فقط برخی از گونه های درختان به خصوص کاج ها باقی موندن. اما عدم وجود نور خورشید اونها رو هم از تولید اکسیژن ناتوان کرده. در واقع اکثر گونه های جانوری هم از بین رفتن. اما… برخی باکتری ها هنوز دارن به فعالیت نرمال خودشون ادامه میدن.

اکثر موجوداتی که باقی موندن اطراف گسل های فعال زمین و اقیانوس ها قرار دارن، در واقع یخ موجود بر سطح اقیانوس مانند یک عایق باعث شده آب های زیرین دیرتر سرد بشن. و در مناطقی که گسل های تکتوتیک اقیانوسی و انرژی زمین گرمایی وجود داره آب هنوز گرمه.  اما حتی در اقیانوس ها، انقراض بزرگ آغاز شده.

پس از یک سال!!!! سطح زمین و اقیانوس ها با لایه های بسیار ضخیم یخ پوشیده شده.

بر اساس تحقیقات پرفسور دیوید استیون‌سون احتمالا در اون زمان دمای زمین به منفی ۴۰ درجه سانتیگراد رسیده. حالا دیگه زندگی فقط در عمیق ترین آب های اقیانوس وجود داره.

و شایدم… گروه های کوچکی از انسان ها تونستن روی برخی سطوح زمین زنده بمونن، احتمالا در مناطقی مانند ایسلند که دارای فعالیت های زمین گرمایی زیادی هستند.

پرفسور استیون‌سون معتقده که زمین تا هزاران سال به سرد شدن خودش ادامه میده….. تا جاییکه که دمای سطح زمین به حدود منفی ۱۶۰ درجه سانتیگراد میرسه.

در اون زمان، زندگی بر روی زمین به اون صورت که ما میشناسیم کاملا غیرممکن خواهد شد.

راستی جاذبه خورشید رو فراموش نکنید… چون زمانیکه خورشید نباشه، جاذبه‌ش هم نخواهد بود. اگر این جاذبه از بین بره، تمام سیارات و سیارک ها از مدارشون خارج و به سمت اعماق فضا پرتاب میشن.   حتی بعضی ازونا ممکنه به همدیگه برخورد کنن.

زمین به تنهایی در اعماق فضا پرواز خواهد کرد، جایی که ممکنه با سیارک ها، دنباله دارها و تشعشعات کیهانی بمبارون بشه و یا با دیگر سیاره ها برخورد کنه.   و حتی در نهایت در دام یک سیاهچاله بیوفته و برای همیشه محو بشه.

البته یک احتمال خیلی کم هم وجود داره که بعد از سفری بسیار طولانی در فضا، زمین در یک منظومه دیگری ثابت بشه و یک خوشید جدید پیدا کنه.

به هر حال، در نهایت اینها یک داستان علمی-تخیلیه یا شایدم یجور تئوری علمی هست.

چیزی که بیشتر برای خورشید محتمل هست اینه که: بعد از چند میلیارد سال دیگه، خورشید متورم شده و تبدیل به یک غول سرخ میشه.  خورشید ما ابتدا عطارد و سپس زهره رو می‌بلعه.  و دمای سطح زمین و مریخ به چندین هزار درجه سانتیگراد میرسه.

پس از ۵ میلیارد سال، خورشید منفجر میشه و لایه خارجی خودشو به بیرون پرتاب میکنه و هسته‌ش به مرور سرد میشه و تنها چیزی که از خورشید ما باقی میمونه، یک کوتوله سفیده!   ولی هنوز سرنوشت خورشید برای بشر به طور کامل مشخص نیست.

امیدوارم در اون زمان به فناوری پرواز به منظومه های دیگر دست یافته باشیم.  اما حالا حالاها لازم نیست نگران اون موضوع باشیم.

۰ پاسخ به "اگر خورشید خاموش شود"

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© دیاکو دانش افزار.

@DeyakoLTD

ما را در تلگرام دنبال کنید.

مشاهده کانال
بستن
X