ایمیل پشتیبانی خرید: [email protected]

زنبور غول پیکر آسیایی

نیشی که باعث حل شدن بافت بدن انسان می شود

شنیده بودید که میگن یه نوع حشره وجود داره که با زهرش میتونه باعث حل شدن بافت بدن انسان بشه!!! این موجود حشره‌ای به شدت سمی و بزرگترین زنبور دنیاست! “زنبور غولپیکر آسیایی” که بهش “وسپا مندرینیا” – vespa mandarinia – هم میگن. طول این زنبور به ۴.۵ سانتیمتر و طول بالهاش به ۷.۶ سانتیمتر میرسه! جالب اینجاست که یه نیش ۷۰ میلیمتری هم داره و با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت میتونه حرکت کنه. این حشرات دوست داشتنی! بیشتر در جنگل های مرتفع و کوهستانی زندگی میکنن و خانه شان را در زیرزمین یا داخل درختای توخالی میسازن! اقامتگاه های اصلی آنها جنوب آسیاست: شامل کره، چین، هند و از همه بیشتر… ژاپن.

۱۰,۰۰۰ تومانافزودن به سبد خرید

برای دانلود با خرید آن در تهیه مستندات بیشتر کمک کرده اید

شنیده بودم که میگن یه نوع حشره وجود داره که با زهرش میتونه باعث حل شدن بافت بدن انسان بشه!!!  پیگیر شدم که ببینم واقعیه یا نه.  راستشو بخواید امیدوار بودم نباشه!

ولی متوجه شدم که واقیعت داره… به همون وحشتناکی‌ای که میگن!   این موجود حشره‌ای به شدت سمی و بزرگترین زنبور دنیاست!  “زنبور غولپیکر آسیایی” که بهش “وسپا مندرینیا” هم میگن.

طول این زنبور به ۴.۵ سانتیمتر و طول بالهاش به ۷.۶ سانتیمتر میرسه! جالب اینجاست که یه نیش ۷۰ میلیمتری هم داره و با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت میتونه حرکت کنه.  با این حساب موقع فرار از دستشون براتون شانس آرزو میکنم!    این حشرات دوس‌داشتنی! بیشتر در جنگل های مرتفع و کوهستانی زندگی میکنن و  لونشون رو زیرزمین یا داخل درختای توخالی میسازن!

اقامتگاه های اصلی اونا جنوب آسیاست: شامل کره، چین، هند و از همه بیشتر… ژاپن.

اونا سالانه حدود ۳۰ الی ۴۰ نفرو تو ژاپن میکشن.  این زنبورا سال ۲۰۱۳ رو برای چین تبدیل به یه کابوس کردن.  ۴۲ کشته و ۱۶۷۵ مجروح نتیجه حمله اونا به چینیا بود.

“زنبور غولپیکر آسیایی” از یک جهت بین بقیه زنبورا منحصر به فرده:  حمله گروهی و سازماندهی شده به زنبورای عسل!!!   این زنبورای غواپیکر اصولا گوشتخوارن و به زنبورای عسل به چشم طعمه نگاه میکنن!

وقتی یه زنبور غولپیکر دیده‌بان یه کندوی زنبورعسل پیدا میکنه از خودش فرمونی ترشح میکنه که باعث میشه بقیه رفقاش هم سرو کلشون پیدا شه و با کمک آرواره های قدرتمندشون اونجارو به یه قبرستون تبدیل می‌کنن. این حشرات خیییلی راحت با یه گاز سر  زنبور عسلو از تنش جدا میکنن!

فکر کنم باید اول این ویدئو میگفتم افراد زیر ۱۶ سال و کسایی که ناراحتی قلبی دارن نگاه نکنن!

راستی بهتره هیچوقت به کلتون نزنه که بخواید سر به سر شون بذارید!    این زنبورا بسیار تو نیش زدن سریع با استعداد، و تو کنترل اعصابشون بی‌استعدادن !

این حشره علاوه بر اینکه زهری به شدت قوی داره، اصولا تو انتقال زهرش به شما دستشم به کم نمیره!  حالا اینو مضاف کنید با رفتار هجومی و حمله گروهیشون!  اینم بگم که معمولا هر کدوم با یک نیش هم قانع نمیشن و چندین نیش پشت سر هم میزنن!

زهر این موجودات دارای مواد شیمیایی ای مثل ماندراتوکسین هست، این ماده یه نوروتوکسینه و به بافت های عصبی صدمه میزنه!   علاوه بر نوروتوکسین مواد شیمیایی دیگه هم که باعث واکنش های آلرژیک میشن در زهر این موجود زیبا وجود داره.

عوارض جای نیش این حشرات شامل درد وحشتناک،  خارش شدید و  ورمه. و در برخی موارد هم میتونه طرفو بکشه!

بر اساس یک گزارش در سال ۲۰۱۰ که با نیش های پی در پی توسط این حشره دو نفر کشته بودن، یکی از قربانی ها دچار آنسفالوپاتی شد که باعث اختلال در عملکرد مغز میشه. نفر دوم هم  مبتلا به میوکاردیت شد که ینی ورم عضلات قلب!

علاوه بر این واکنش های آلرژیک شدید که بسته به هر فرد میتونه متفاوت باشه، دوز بالای این سم میتونه باعث ایست قلبی و نارسایی اندام های دیگه بشه!  طبق تحقیقات اغلب نارسایی اندام ها همراه با خونریزی پوستی و مرگ سلول ها بوده.

اون دو نفری که در سال ۲۰۱۰ کشته شدن هر کدوم حدود ۶۰ بار نیش خورده بودن که این تعداد خیلی بیشتر از تعداد نیش های خورده شده توسط افرادی بود که زنده مونده بودن ،پس نتیجه میگیرم تعداد نیش ها میتونه نقش اساسی ‌ای در سرنوشت قربانی داشته باشه.

۰ پاسخ به "زنبور غول پیکر آسیایی"

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© دیاکو دانش افزار.

@DeyakoLTD

ما را در تلگرام دنبال کنید.

مشاهده کانال
بستن
X