ایمیل پشتیبانی خرید: [email protected]

سهمگین ترین بمب های ساخته شده دست بشر

سهمگین ترین بمب های اتم

تا حالا براتون سوال پیش اومده که بزرگترین انفجار انجام شده به دست بشر چی بوده؟  اگه جوابتون بمب های اتمی منفجر شده در هیروشیما و ناگازاکی هست باید بگم سخت در اشتباهید، چراکه این دو بمب در مقابل بزرگترین بمب های ساخته دست بشر ترقه‌ای بیش نبودند. برای مقایسه اندازه این بمب ها و درک عظمتشون این ویدئو را تماشا کنید.

۸۹۳ مشاهده

۱۰,۰۰۰ تومانافزودن به سبد خرید

برای دانلود با خرید آن در تهیه مستندات بیشتر کمک کرده اید

قد متوسط انسان حدود ۱۷۵ سانتیمتره، محض مقایسه باید اشاره کنم که ساختمان امپایر استیت نیویورک ۴۳۰ متر ارتفاع داره. برج الخلیفه دبی هم که مرتفع ترین برج دنیاست ۸۳۰ متره، خیلی بلنده نه؟!   خب لازمه بگم حتی این برج بلندم در مقابل انفجار اتمی هیروشیما به چشم نمیاد!  ارتفاع ابر قارچ مانند حاصل از این انفجار بیش از ۷.۵ کیلومتر بود. اسم این بمب “پسر کوچک” بود!  بمب اتمی دوم هم که اینبار بر سر ناگازاکی فرود اومد اسمش “مرد چاق” بود و قارچ ابری حاصل از اون ۸ کیلومتر ارتفاع داشت.

این انفجارها در واقع اولین و کوچکترین انفجارای اتمی بودند، با اینحال کافیه اندازشونو با بلندترین قله زمین مقایسه کنید، ازین زاویه که بهش نگاه کنید همچینم کوچیک به نظر نمیان!

بین سال های ۱۹۴۵ که اولین بمب اتم در هیروشیما منفجر شد و سال ۱۹۹۶ که  طبق “پیمان منع کامل آزمایشات هسته‌ای”  آزمایش بمب های اتمی ممنوع شد، بیش از ۲۰۰۰ آزمایش هسته‌ای انجام شد.  اما خب کره شمالی تازه از سال ۲۰۰۰ آزمایشات هسته‌ای خودشو شروع کرد و این پیمان رو علنا نقض کرد.

از میان بمب هایی که آزمایش شد ۱۰۳۲ عدد توسط آمریکا، ۷۲۷ عدد توسط شوروی، ۲۱۷ تای اون توسط فرانسه و باقیش هم توسط چند کشور دیگه صورت گرفت.

ازونجاییکه امریکا و شوروی از اول سر اینکه بمب کی گنده‌تره کل کل داشتن، میخوایم گنده ترین بمبایی که این دو کشور ساختن رو معرفی کنیم.

بزرگترین بمبی که آمریکا آزمایش کرد کسل براوو نام داشت که در سال ۱۹۵۴ منفجر شد، با قدرت ۱۵ مگاتن و ارتفاع ۴۰ کیلومتر!!    برای درک بهتر این ارتفاع اشاره میکنم به ارتفاع پرواز هواپیمای b-52 ، بهترین بمب افکن آمریکا، که تنها ۱۵ کیلومتره.   حتی بلندپروازترین هواپیمای نظامی ینی sr-71 هم ارتفاع پروازش تنها ۲۶ کیلومتره.  خب با این حساب تو رقابت ارتفاع، به گرد پای بمب کسل براوو هم نمیرسن!

اما این بمب هم شوروی رو تحت تاثیر قرار نداد و روسا فقط گفتن:   نشونتون میدیم!    درست شنیدین، در سال ۱۹۶۰  نیکیتا کروف‌چٍف تو “مجمع عمومی سازمان ملل” واقعا  رو به یه دانشمند آمریکایی گفت: “نشونتون میدیم!” و سال بعدش بمب تزار رو ساختن و عملا… نشون همه دادن!!!

ارتفاع غبار قارچی شکل این بمب ۵۰ مگاتنی ۶۵ کیلومتر بود، که ینی تقریبا به فضا رسید!

در ادامه ویدئو واقعی گرفته شده از این انفجار رو مشاهده می‌کنیم.

توجه داشته باشید فاصله دوربین از انفجار به حدی زیاده که صدای انفجار، نسبت به نور انفجار با چه تاخیر زیادی به ما میرسه…!

۰ پاسخ به "سهمگین ترین بمب های ساخته شده دست بشر"

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© دیاکو دانش افزار.

@DeyakoLTD

ما را در تلگرام دنبال کنید.

مشاهده کانال
بستن
X